27 sep. 2013

Juicing

Fler än mig är helt inne i att juica. I flera tidningar kan man läsa om att det är senaste trenden i USA och att kändisarna dricker juicer. Hetaste hälsotrenden är juicing och Sveriges juicedrottning Renee Voltaire säger att juicetrenden har exploderat i New York och där kan man köpa gröna, färska, opastöriserade juicer i varje butik. I modellbranschen är en orange eller grön juice den senaste favoritaccessoaren enligt Kate Moss. Det gillas!

Det jag gillar mest med att dricka egenpressad juice, förutom att det är så gott, är att jag på ett enkelt sätt får i mig massor av frukter och grönsaker på ett enkelt sätt. 1/2 kg frukt och grönt rekommenderas att man äter dagligen och genom juicer och smoothies är det så enkelt och gott att få i sig det. Min favoritbok just nu är Renee Voltaires Juice, power and detox. 

Dagens juice blev apelsin, citron, ingefära, äpple, päron, selleri och morot. Vill du ha fler recept? Titta i högerspalten under kategorien Juicer eller Smoothies. Under kategorin Recept hittar du alla recept samlade inklusive juicer och smoothies. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar